fbpx

Loading…
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19

ERASMUS+

    Wyższa Szkoła Planowania Strategicznego w Dąbrowie Górniczej wspólnie z Prešovská Univerzita v Prešove (Słowacja) oraz Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (Czechy) przystępuje do realizacji projektu w ramach programu Erasmus+

    Tytuł projektu: „Wykorzystanie innowacyjnych metod nauczania na kierunkach pielęgniarstwo i ratownictwo medyczne”.

    Wykorzystanie innowacyjnych metod nauczania na kierunkach pielęgniarstwo i ratownictwo medyczne" to projekt trzech uczelni z Europy Środkowej: Wyższej Szkoły Planowania Strategicznego w Dąbrowie Górniczej, Presovska Univerzita v Presove oraz Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem.

    Beneficjentami są studenci i nauczyciele akademiccy kierunków pielęgniarstwo i ratownictwo medyczne, którzy chcą podwyższyć swoje kwalifikacje zawodowe, kompetencje językowe i przygotować się do pracy w środowisku międzynarodowym.

    Projekt zaproponowany jest jako odpowiedź na sytuację związaną z pandemią COVID-19 i przejściem uczelni na naukę hybrydową oraz zdalną.
    W czasie realizacji projektu przewidywane jest utworzenie rezultatów pracy intelektualnej takich jak:

  • interaktywny, wielojęzyczny podręcznik - platforma e-learningowa stanowiąca zbiór filmów stanowiących instruktaż do wykonywania procedur, które są niezbędne do wykształcenia profesjonalnego ratownika medycznego czy pielęgniarki. Interaktywny podręcznik zostanie przygotowany w formie wielojęzycznej, tak aby nauce wykonywania zabiegów medycznych towarzyszyła jednocześnie nauka języka, niezbędna do pracy w środowisku międzynarodowym;
  • wspólny, międzynarodowy program kształcenia przedmiotów praktycznych na kierunkach pielęgniarstwo i ratownictwo medyczne;
  • program kształcenia dwóch kursów specjalistycznych: "Pracownik służby zdrowia w sytuacji kryzysowej" oraz "Praca w medycznych zespołach międzynarodowych".
  • Ponadto w czasie trwania projektu przewidziane jest zorganizowanie szkolenia dla nauczycieli akademickich "Praktyczne kształcenie studentów pielęgniarstwa i ratownictwa medycznego" dotyczącego prowadzenia zajęć praktycznych, a także przeprowadzenie pilotażowej edycji kursów "Pracownik służby zdrowia w sytuacji kryzysowej" oraz "Praca w medycznych zespołach międzynarodowych"

  • Planowane jest także zorganizowanie dwóch międzynarodowych konferencji: "Pielęgniarstwo i ratownictwo medyczne - kształcenie zdalne i hybrydowe" połączonej z prezentacją i rozpowszechnianiem interaktywnego, wielojęzycznego podręcznika oraz konferencji "Międzynarodowe zespoły medyczne" połączonej z prezentacją efektów kształcenia uzyskanych podczas kursów "Pracownik służby zdrowia w sytuacji kryzysowej" oraz "Praca w medycznych zespołach międzynarodowych".

  • Ważnym aspektem przygotowanego projektu jest trwałość i uniwersalność przewidywanych rezultatów. Interaktywny, wielojęzyczny podręcznik będzie wykorzystywany przez nauczycieli akademickich i studentów kierunków pielęgniarstwo i ratownictwo medyczne uczelni jako podstawowe narzędzie do prowadzenia kształcenia praktycznego, szczególnie w sytuacji nauki hybrydowej oraz zdalnej.

  • Wypracowanie wspólnych, międzynarodowych programów kształcenia przedmiotów praktycznych na kierunkach pielęgniarstwo i ratownictwo medyczne ułatwi wzajemne uznawanie kwalifikacji i stanowi pierwszy krok do podjęcia działań w celu wypracowania pełnych wspólnych programów kształcenia.

  • KIERUNKI Studiów

    - Zdrowie Publiczne- Ratownictwo Medyczne- Pielęgniarstwo
    „Co by było, gdyby ich nie było ?”